Concurs de microrelats Obert per confinament: Guanyador i finalista de la categoria d’adults

En la categoria d’adults del Concurs de microrelats Obert per confinament organitzat per la Biblioteca Joan Triadú durant el confinament per la crisi del Covid-19 han resultat guardonats:

Microrelat finalista:

Llambordes de Quim Campdelacreu Arqués (49 anys)

LLAMBORDES

Pel vidre impol·lut de la finestra surto al carrer quan els primers rajos del sol comencen a daurar els teulats de la ciutat. Planejo amb el vent, encara suau en començar l’albada. Observo la plaça, el rectangle de sorra en silenci absolut… un colom, dos. Tres, potser, allà lluny.

I caic; no tinc ales i caic. Un cop de sort em desvia del camí preestablert i m’encamina carrer Sant Miquel enllà, enclaustrat entre façanes desgastades, inscripcions antigues, sants oblidats, balcons de dubtosa solidesa. I aterro; no sé volar i aterro.

Res hi ha en tot el carrer. La llum ja fa estona que ha guanyat a la foscor. La ciutat es desperta… hauria. Hauria però no ho fa, no fa res, no hi ha res. Ningú. Una cosa sí. Llambordes. Llambordes que brillen sota la freda humitat que lluita per no evaporar-se. Llambordes que, sorpreses, aprofiten el silenci.

No hi estan acostumades, ja no. Fa alguns centenars d’anys no hi paraven esment, al silenci. Era el pa de cada dia. Alguna espardenya, les rodes de ferro d’un carro atrotinat.  Sotanes i missals. En fa temps, d’això; massa a parer de la majoria. Llavors parlaven, les llambordes. Entre elles, amb els estornells, amb la canalla. Amb qui les volgués escoltar. Però es va acabar, el silenci, es va esfumar, evaporar com ara ho fa la rosada. No va ser de cop, ni ràpid. Però sí inexorable. Fins ara, fins ahir, fins avui.

De terra estant, veig els esforços que esmercen a recordar com anava, això de parlar. Si ho aconsegueixen, els demanaré que m’ensenyin com es fa. Nosaltres també n’hem perdut el costum. I a escoltar. Sobretot a escoltar.

Microrelat guanyador:

La orquesta de Xavier García Torrentallé (39 anys)

La orquesta

El suave balanceo de la escoba de la vecina del quinto segunda, había cambiado el cepillar delicadamente el suelo por el tropezar constantemente con muebles y zócalos, en una búsqueda infructuosa de suciedad. Era un cambio que contrastaba con los dados del juego de mesa del quinto primera, hoy no repicaban enérgicamente dentro del cubilete, ahora su sonido era amortiguado como el paso de una procesión de Semana Santa. El televisor del tercero primera había subido el volumen significativamente, en un intento del inquilino de ser transportado por aquel aparato a cualquier otra parte alejada de su minúscula habitación. Incluso las puertas del tercero segundo habían dejado de estrellarse contra sus marcos, víctimas de la frustración de una joven pareja que habiéndose dejado de querer estaban condenados a entenderse.

No eran pocos los días que llevaban de confinamiento y la monotonía había acabado expresándose a través de las delgadas paredes como el sonido de una orquesta, con sus músicos e instrumentos perfectamente reconocibles, creadores de una melodía propia, la banda sonora del número setenta y dos de la calle Mallorca. Pero esa mañana las sirenas habían vuelto a golpear la fachada, y de nuevo aquellos intérpretes improvisados interrumpieron sus rutinarias partituras, como si temieran ser los causantes de aquel sonido desafinado. Pero tan pronto como las sirenas cesaron, volvió la calma, y con ella la sinfonía, pero la virtuosidad con la que aquellos artistas hacían sonar sus instrumentos se había desvanecido. Quizás, porque como toda orquesta, cada músico depende del otro, y sabían que aquella mañana, el ir y venir de la mecedora de la vecina del segundo segunda se había detenido para siempre.

Orixega

Finalista i guanyador han rebut un val de 50 i 100 euros respectivament per comprar llibres a les llibreries de Vic.

Moltes felicitats!!!

El finalista de la categoria d’adults Quim Campdelacreu a la llibreria Muntanya de llibres

El guanyador de la categoria d’adults del concurs de Microrelats Obert per confinament, Xavier García, recollint el premi.

Aquesta entrada s'ha publicat en Concurs de microrelats Obert per confinament, Notícies, Obert per confinament i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.