Club de lectura de novel·la negra: A sang freda de Truman Capote

A la trobada del Club de lectura de novel·la negra del mes de setembre comentarem A sang freda de Truman Capote.

Història d’un crim monstruós convertit en obra d’art gràcies a l’ofici i a la sensibilitat del narrador, aquesta «novel·la de no-ficció» descriu, amb tant de detall que és a la ratlla de la morbositat -però sense ultrapassar-la mai-, la vida de dos psicòpates des de la seva infantesa fins a l’acompliment de la pena a què són condemnats. Truman Capote va dedicar sis anys seguits de treballs i investigacions a A sang freda, que es traslladaria aviat al cinema i li donaria notorietat mundial. Després d’aquesta novel·la, Capote es veuria incapaç d’acabar cap altre llibre.

(Sinopsi de la contraportada)

Aquest llibre es va publicar l’any 1966 després d’una gran investigació per part de l’autor. Va comptar amb la col·laboració de Harper Lee, autora de la novel·la Matar un rossinyol, a qui l’autor va reconèixer la seva participació dedicant-li el llibre. Destaca pel seu realisme i les descripcions especialment detallades dels fets, originant una revolució en el món del periodisme que va suposar la creació d’un nou corrent en el gènere anomenat Nou periodisme.

A sang freda es va convertir en un clàssic de la literatura de no-ficció i des de la seva publicació se n’han fet diverses adaptacions cinematogràfiques. Com a curiositat destaquem que part del llibre va ser escrit durant les estades de Truman Capote a Platja d’Aro i Palamós durant tres estius a principis dels anys seixanta. La novel·la L’home del pijama de seda de Màrius Carol es basa en aquests fets.

La conductora del Club de lectura de novel·la negra és Elisabet Contreras.

Les persones interessades a participar en aquest Club de lectura ja poden passar a recollir el llibre per la Biblioteca. Per agilitzar les gestions, també es pot demanar cita prèvia en aquest enllaç.

Dimecres, 16 de setembre de 2020 a les 19:00 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Club de lectura de novel·la negra i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.