38a edició de La Setmana del llibre en català

Torna, de nou, La Setmana del llibre en català, organitzada per Editors.cat, lAssociació d’editors en llengua catalana. L’any 2020 però, en format concentrat i amb un canvi d’espai per poder garantir el compliment dels protocols sanitaris i de seguretat.

Així doncs, La Setmana del 2020 es farà del 9 al 13 de setembre al Moll de la Fusta de Barcelona, un espai més ampli i obert.

Durant cinc dies està prevista una programació d’activitats presencials amb difusió digital que permetrà fer-la arribar a tot el territori. En total n’hi ha previstes 85, 40 de les quals destinades a públic familiar.

L’objectiu de La Setmana del llibre en català és posar en contacte els lectors, autors i autores i la indústria, difondre la riquesa i la vitalitat del llibre en català i impulsar i reactivar el sector que, a causa de la pandèmia de Covid-19 també està passant un any complicat.

Per aquest motiu es comptarà amb la participació d’escriptors i escriptores, editorials, distribuïdores, llibreries i biblioteques que ompliran els 224 expositors i els dos escenaris previstos per la fira d’enguany i amb 220 novetats que tindran presència a la 38a edició de la Setmana del Llibre en Català.

A la Biblioteca Joan Triadú de Vic ja podreu trobar algunes d’aquestes novetats de contes infantils i també de llibres d’adults que es presentaran durant els pròxims dies a La Setmana. Els trobareu exposats en el nostre propi aparador cultural.

Exposició dels llibres acabats d’arribar a la Biblioteca Joan Triadú i que es presentaran durant La Setmana del Llibre en Català.

Les biblioteques també tindrem presència a La Setmana i, a més a més, 118 biblioteques podran adquirir llibres a aquesta fira gràcies al Programa de suport de fires de llibres de Catalunya que impulsa el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

D’altra banda, una vuitantena de llibreries d’arreu de Catalunya participaran en el concurs d’aparadors dedicats a La Setmana del llibre en català dotat amb un premi de 1000 euros.

Premi Trajectòria 2020

Una de les activitats ja clàssiques de La Setmana és el lliurement del Premi Trajectòria que es farà el dijous 10 de setembre a les 20:00 h.

Enguany s’ha decidit premiar a l’escriptora de literatura infantil i juvenil Teresa Duran. Diplomada en disseny gràfic i llicenciada i doctorada en pedagogia, ha estat docent i investigadora i difusora del gènere infantil i juvenil. Ha escrit més de 100 llibres per a infants i joves. També ha fet d’il·lustradora i de traductora i col·labora habitualment en revistes infantils i juvenils i també en publicacions especialitzades en pedagogia i en literatura per a infants i joves. L’any 2007 va rebre la Creu de Sant Jordi que atorga la Generalitat de Catalunya. Durant l’acte d’entrega del Premi Trajectòria 2020 Teresa Duran rebrà una obra d’art de l’artista valencià Antoni Miró i de la quan només n’hi haurà 3 còpies: la que rebrà la guardonada, una per l’autor i una que quedarà exposada a la seu d’Editors.cat.

Per saber-ne més:

Bernat Puigtobella. Teresa Duran:” Sóc una mentidera amb llicència” dins Núvol, el digital de cultura.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.