Club de lectura en anglès: Convenience store woman de Sayaka Murata

A la trobada del Club de lectura en anglès del mes d’octubre comentarem el llibre Convenience store woman de Sayaka Murata.

La Keiko Furukura sempre va ser considerada una nena estranya, fins que amb 18 anys va començar a treballar a temps parcial en una botiga oberta les 24 hores. Per a la Keiko, la botiga va representar un món ordenat i predictible que li va permetre comportar-se com una “persona normal”. Modèlica, fins i tot. Però quan en té 36, encara continua en aquesta feina d’estudiants i mestresses de casa que necessiten un sobresou, i no ha tingut mai parella ni gaires amics. Ella està contenta amb la seva vida, si bé s’adona que no respon a les expectatives de la societat i que la seva família s’amoïna.

Quan un jove cínic i amargat comença a treballar a la botiga, la vida tranquil·la de la Keiko es veurà alterada… però, serà per a bé?

(Text de la contraportada del llibre)

Aquesta novel·la és el retrat de la societat japonesa i els seus convencionalismes des de la visió de la Keiko, la protagonista, una noia de 36 anys i que no encaixa precisament en aquests estàndards i per tant es veu qüestionada pel seu entorn. És una denúncia dels prejudicis socials, el masclisme i la manipulació de masses centrada en la manera d’entendre la vida del Japó, però que també es pot fer extensible a qualsevol altre lloc del món. Amb un estil senzill i directe, fins i tot, fred, ens porta a reflexionar sobre la integració de les persones en el món on viuen.

Sayaka Murata va estudiar Arts i Literatura a la Universitat, època en que va començar a treballar en un konbini de Tòquio, una de les botigues 24 hores tan populars al Japó, una feina que va compaginar amb l’escriptura durant gairebé 18 anys. Després de guanyar el premi Akutagawa (2016), el premi literari més prestigiós del Japó, vendre més d’un milió d’exemplars en aquell país i veure el seu llibre traduït a una trentena d’idiomes convertint-se així en un best-seller internacional, va haver de deixar la seva feina de dependenta de la botiga 24 hores per no poder compaginar-la amb la promoció del llibre.

Actualment treballa al menjador de l’editorial japonesa que ha publicat el seu llibre, el desè de l’autora, perquè s’ha adonat que necessita la rutina i la normalitat que suposa aquesta feina per poder escriure.

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura ja podeu passar a recollir el llibre a la Biblioteca Joan Triadú. També podeu demanar cita prèvia en aquest enllaç.

Les sessions del Club de lectura en anglès són conduïdes per  Laura Arumí.

La pròxima trobada es farà:

Dimecres, 28 d’octubre de 2020 a les 20:00 h. a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Club de lectura en anglès i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.