Club de lectura Dones i literatura: Canteu, esperits, canteu de Jesmyn Ward

A la trobada del Club de lectura Dones i literatura del mes de novembre comentarem el llibre Canteu, esperits, canteu de Jesmyn Ward.

En Jojo és un nen mestís que viu amb els seus avis i la seva germana. La seva mare és una dona absent que té visions del seu germà mort i que viu perdudament enamorada del seu marit, que compleix condemna a la presó del comtat. Quan ella s’assabenta que està a punt de ser alliberat, decideix agafar els seus dos fills i emprendre un viatge introspectiu i salvatge que els obliga a relacionar-se per primera vegada com a família. A la presó, en Jojo es troba en Richie, un noi amb qui descobreix el llegat de l’esclavitud però també la importància de la reconciliació amb el passat. Amb un llenguatge ric i musical Jesmyn Ward ens ofereix una “road movie” literària imponent que parla des dels marges. Canteu, esperits, canteu és l’últim text de l’única autora premiada dues vegades amb el National Book Award.

(De la contraportada del llibre)

Jesmyn Ward (DeLisle, Mississipí, 1977 -) és llicenciada en llengua anglesa, té un màster en Mitjans i Comunicació i un postgrau d’escriptura creativa. Ha estat docent en diverses universitats del sud dels Estats Units i actualment dóna classes a la Universitat de Tulene (Nova Orleans). Entre altres premis literaris, ha guanyat dues vegades el National Book Award, l’any 2011 amb Salvage the bones, una obra inspirada en els fets de l’huracà Katrina i el 2017 amb Canteu, esperits, canteu, una road movie que dóna veu a diferents personatges de la novel·la per relatar, de manera crua, la vida dels afroamericans als estats del sud dels EUA en l’actualitat, molts d’ells descendents dels esclaus de les plantacions de cotó. Amb un llenguatge simbòlic i poètic denuncia l’extrema pobresa en la que viuen, la violència policial, les famílies desestructurades i les drogues que formen part del seu dia a dia. Una novel·la que oscil·la entre realisme i fantasia, passat i present i que recull algunes de les històries de la tradició oral africana que s’explicaven a les plantacions al voltant del riu Mississipí i que s’han conservat gràcies al boca-orella.

Les sessions del club de lectura Dones i literatura són conduïdes per  Rosa M. Rubio Gutiérrez.

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura ja poden recollir el llibre a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

La trobada del Club de lectura Dones i literatura es farà:

Dijous, 5 de novembre de 2020 a les 18:30 h. al CCVIC Plaça d’Osona (Plaça d’Osona, 3 Baixos. Vic).*

*Activitat sotmesa a les condicions de seguretat i higiene necessàries a causa de la pandèmia de Covid-19. En cas de no ser possible fer-la presencialment es farà de manera virtual a través de l’aplicació Jitsi Meet.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Club de lectura Dones i Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.