Club de lectura en anglès: The nº1 ladies’ detective agency d’Alexander McCall Smith

A la trobada del Club de lectura en anglès del mes de febrer comentarem el llibre The nº1 ladies’ detective agency d’Alexander McCall Smith.

Què es pot fer amb unes vaques que ha heretat del seu pare? Mma Ramotswe, una africana grassa i alegre, amiga d’ajudar els altres, ho té molt clar: vendre-les, i amb els diners muntar «La Primera Agència de Dones Detectives» a Botswana.
De què disposa? D’una petita furgoneta blanca, dues taules, dues cadires, un telèfon i una vella màquina d’escriure. I una tetera i tres tasses: una per a ella, una per a la secretària i l’altra per al client.
Què més es necessita per aclarir fets intrigants?
Mma Ramotswe ho aconsegueix amb un sorprenent sentit comú i amb uns mètodes molt particulars. La Primera Agència de Dones Detectives és una novel·la deliciosament diferent, però també el retrat d’una societat on la tecnologia conviu amb les tradicions màgiques.

(Sinopsi del llibre)

Alexander McCall Smith (Zimbawe, 1948 –  ) és professor universitari i escriptor britànic. Va néixer a Zimbawe on va passar la infància. Després de cursar els seus estudis a Escòcia es va traslladar a viure a Botswana on va exercir la docència a la universitat fins que l’any 1984 es va traslladar definitivament a Escòcia amb la seva família i on va exercir de professor de medicina forense a la Universitat d’Edimburg d’on és professor emèrit. Ha escrit diversos llibres de dret criminal i medicina forense. És molt conegut, però, per les seves novel·les de detectius i també per alguns contes infantils.

La primera agencia de dones detectives és el primer llibre d’una saga de novel·les formada per una vintena de títols situada a Botswana i protagonitzada per l’entranyable i carismàtica investigadora Precious Ramotswe. Les seves històries són fresques i optimistes i van ser portades a la petita pantalla per la BBC.

Alexander McCall Smith és, també, autor d’una altra saga de novel·les en aquest cas protagonitzades per Isabel Dalhousie i situada a Escòcia on aquesta professora de filosofia de la universitat dedica el seu temps lliure a investigar els casos més inversemblants. Aquesta saga té una quinzena de títols el primer dels quals és El club filosòfic dels diumenges.

Les sessions són conduïdes per Laura Arumí.

Dimecres, 24 de febrer de 2021 a les 20:00 h. a través de Jitsi Meet (Aplicació de videoconferència).

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Club de lectura en anglès i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.