Club de lectura en francès: Paris l’instant i La première gorgée de bière de Philippe Delerm

Durant el mes de febrer els participants del Club de lectura en francès llegiran els llibres Paris l’instant i La première gorgée de bière de Philippe Delerm.

El primer glop de cervesa descriu, amb molta tendresa i ironia, els petits plaers de la vida, des del primer glop de cervesa fins al diari de l’esmorzar, passant per l’olor de les pomes, la ràdio en el cotxe, el cine o el Tour de França. Philippe Delerm, que s’ha consagrat com un dels autors més importants a França dels últims anys, va saltar a la fama merescudament amb aquest llibre deliciós, que ha captivat l’atenció de milers de lectors arreu d’Europa.

Paris l’instant:

Aquell matí hi havia alguna cosa a l’aire. No es pot explicar. Passa dues vegades a l’any, potser, sovint a principis de primavera i, de vegades, a finals de tardor. El cel d’abril era clar, una mica lletós, ​​res fora del normal. Els castanyers van escampar les seves primeres fulles dolces amb moderació. Però ho havia sentit des dels primers passos a la vorera, fins i tot abans de pujar a la bicicleta. Goig. Ni l’esclat de l’alegria, ni els batecs del cor sempre lleugerament ansiosos de la felicitat.

(Text de la contraportada dels llibres)

Aquest mes de febrer el Club de lectura en francès ens proposa la lectura de dues novel·les curtes de l’autor Philippe Delerm, (Auvers-sur-Oise, Val-d’Oise 1950 –  ).

Fill de professors, després d’acabar els seus estudis també va exercir la docència, en el seu cas en l’àmbit de la literatura. Des de mitjans dels anys 70 va començar a escriure però no va veure la seva primera obra publicada fins el 1983, Le cinquième saison.

El 1997 va guanyar el premi Grangousier amb El gust amarg de la cervesa i altres plaers minúsculs, llibre que li va donar una gran popularitat, del qual va vendre més d’un milió d’exemplars a França i va ser traduït a una vintena de llengües. L’any 2007 va deixar definitivament les classes per concentrar-se en el món literari. També ha col·laborat en diversos mitjans de comunicació, escrits i televisius per fer de comentarista dels Jocs Olímpics de 2004 i 2008. L’esport i la vida a l’aire lliure són passions de Philippe Delerm i ha estat entrenador d’un equip de futbol del petit poble on resideix.

Ha escrit una trentena de llibres. Delerm és un autor brillant en el retrat d’instants i sensacions i els seus llibres són sobretot obres breus, molt poètiques. No hi ha grans arguments ni personatges molt treballats si no que descriu a la perfecció moments i imatges. La seva prosa ha anat evolucionant amb el pas dels anys fins a dominar la tècnica de la descripció generalment centrada en els petits detalls quotidians que sovint passen desaparcebuts.

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura ja poden passar a recollir el llibre a la Biblioteca. També es pot reservar cita prèvia en aquest enllaç.

A causa de les restriccions per la pandèmia de Covid-19 no es farà la trobada del Club de lectura en francès. Els participants podran fer les seves aportacions i comentaris de manera virtual a través de correu electrònic.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Club de lectura en francès i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.