L’exposició “Quan parles fas màgia” a la Biblioteca Joan Triadú de Vic

Ahir es va fer la presentació de l’exposició Quan parles fas màgia del Voluntariat per la llengua, una iniciativa del Centre de Normalització Lingüística que té per objectiu fer créixer l’ús del català a través de la conversa i transformar la vida de les persones que hi participen.

Per això es creen parelles lingüístiques amb un voluntari o voluntària i un/a aprenent de català perquè facin ús de l’idioma a través de converses d’una hora a la setmana. Per participar en aquesta iniciativa, tant si es vol ser voluntari/ària com aprenent cal ser major d’edat, disposar d’una hora a la setmana almenys durant 10 setmanes i tenir ganes de parlar per practicar el català. Amb la pandèmia de Covid-19 s’ha incorporat la modalitat de trobada virtual a través de videoconferència.

Tot i la limitació de les trobades presencials a causa de la pandèmia, durant l’any 2020 es van assolir les 150.000 parelles lingüístiques d’aquest programa de voluntariat des que va néixer, l’any 2003.

A la presentació de l’exposició que es va fer ahir a la Biblioteca Joan Triadú hi van assistir Assumpta Grabolosa, directora del CNL d’Osona, Susagna Roura, regidora de Cultura de l’Ajuntament de Vic, Núria Homs regidora de Benestar i família de l’Ajuntament de Vic i l’Héctor Cruz, un participant d’aquest  programa, de Vic, que es va apuntar al programa VxL per aprendre a parlar en català.

De de l’Ajuntament de Vic també es va anunciar que l’Oficina Municipal d’Acollida està treballant per iniciar un programa de mentoria ciutadana per acompanyar els nouvinguts a la ciutat i que ja s’està col·laborant amb el Centre de Normalització lingüística i el seu programa de Voluntariat per la llengua per ampliar la llarga experiència d’aquesta iniciativa tan exitosa cap a una mentoria social que aporti un suport emocional i vivencial lligat a l’entorn.

L’exposició Quan parles fas màgia es podrà visitar a diferents municipis de la comarca d’Osona (Vic, Manlleu, Torelló i Centelles) i, a la Biblioteca Joan Triadú de Vic, la trobareu fins el 26 de febrer de 2021.

Per saber-ne més:

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Notícies i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.