8 de març, Dia internacional de les dones 2021

El dia 8 de març és el dia designat internacionalment per reivindicar la igualtat de les dones i denunciar les desigualtats i discriminacions a les que encara avui en dia viuen la majoria de les dones del món.

Enguany, amb la pandèmia de Covid-19 encara s’han fet més paleses aquestes desigualtats doncs les tasques domèstiques, la cura de persones depenents i les obligacions escolars han recaigut principalment i, en alguns casos, exclusivament en les dones. Per aquest motiu, l’Institut Català de les Dones ha optat aquest any per reivindicar la corresposabilitat en les tasques entre homes i dones.

Manifest del 8M 2021 de l’Institut Català de les Dones.

El 8 de març a la ciutat de Vic

Durant tot el mes de març s’han organitzat nombroses activitats a la ciutat de Vic: tallers, espectacles, exposicions, cursos, conferències, sessions de cinema i altres activitats per reivindicar drets, llibertats i oportunitats que es neguen a les dones i en les quals s’hi ha implicat l’Ajuntament de Vic i moltes entitats de la ciutat. Una gran part de les activitats organitzades són virtuals i les que són presencials s’han adaptat a les circumstàncies sanitàries i de seguretat que requereix la pandèmia de covid-19 en la que vivim immersos des de fa un any.

Programa d’activitats Dia de les Dones 8 de març de 2021

A més a més, l’Ajuntament de Vic també ha engegat la campanya Llença aquí el teu masclisme adaptant la campanya de l’Institut de les Dones Disposita aquí el teu masclisme que va engegar aquesta entitat per visualitzar, combatre i erradicar el masclisme, encara molt present a la nostra societat. Per això dos camions de les escombraries i la deixalleria mòbil de Vic portaran aquest lema durant el mes de març i es podrà veure per tota la Ciutat.

D’altra banda, l’Ajuntament de Vic ha entrat a formar part de la comunitat de municipis que obté el distintiu internacional per a la Igualtat de Gènere SG CITY 50-50. Aquest segell està acreditat per l’associació sense ànim de lucre Forgender Seal a tots aquells consistoris que treballen per a la integració de la perspectiva de gènere en les seves polítiques públiques.

El 8 de març a la Biblioteca Joan Triadú

Butlletí informatiu del mes de març de 2021 de la Biblioteca Joan Triadú de Vic

La Biblioteca Joan Triadú també participa de les reivindicacions del Dia de les dones.

A més a més del Club de lectura Dones i literatura que es fa mensualment des del setembre de l’any 2016 i on s’han llegit i comentat novel·les d’autores de tots els gèneres i èpoques, el Butlletí informatiu que la Biblioteca envia als seus usuaris també ha fet incís, aquest mes de març, en les recomanacions de novetats arribades a la Biblioteca d’escriptores de tots els àmbits i, especialment, en ciència i tecnologies, sectors on la presència de dones està en clara minoria i que cal reivindicar.

A més a més, durant tot el mes de març trobareu una exposició de llibres sobre igualtat i feminisme a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.