Club de lectura de novel·la negra: Mi querido asesino en serie d’Alicia Giménez Bartlett

CL novel·la negra abril 2021

A la trobada del Club de lectura de novel·la negra del mes d’abril comentarem el llibre Mi querido asesino en serie d’Alicia Giménez Bartlett.

El nou cas de la inspectora Petra Delicado comença quan troben el cos d’una dona d’uns cinquanta anys assassinada de manera brutal a casa seva. A sobre del cadàver hi ha una carta d’amor anònima que reivindica l’assassinat, justificant-lo perquè la víctima l’havia abandonat. El cas el porten Petra, Garzón i un inspector del cos dels Mossos d’Esquadra a qui, sorprenentment, li encarreguen el comandament de la investigació, tot i ser més jove que Petra. Tots coneixem el caràcter de Petra i, en aquest cas, la perseverança per descobrir la intriga es veurà entrellaçada amb la seva rebel·lia interna davant d’una situació que li resulta inacceptable: com pot ser que aquest jove mosso sigui qui doni les ordres.

Mentrestant, segueixen apareixent cadàvers i tot apunta que ens trobem davant d’un assassí en sèrie. El misteri està servit.

(Sinopsi de la contraportada)

Es tracta del desè cas de la saga de novel·les policíaques protagonitzades per la inspectora Petra Delicado i el seu ajudant Fermín Garzón.

Alicia Giménez Bartlett (Almansa, Albacete ; 1951 — ) va estudiar Filologia Espanyola a la Universitat de València i l’any 1975 es va doctorar en Literatura Espanyola a la Universitat de Barcelona, lloc on va establir la seva residència.

L’any 1984 va publicar la seva primera novel·la, Exit i des de llavors ha escrit més de vint de llibres de diversos gèneres i ha guanyat premis tan prestigiosos com el 67è Premi Nadal amb Donde nadie te encuentre que gira entorn la figura de la guerrillera dels maquis Teresa Pla Messeguer coneguda com La Pastoreta o el 64è Premi Planeta l’any 2015 amb la novel·la Hombres desnudos.

Però és amb la saga de novel·les policíaques protagonitzades per la inspectora Petra Delicado que s’ha convertit en una de les autores espanyoles més llegides i traduïdes del món i amb un èxit destacable a França, Alemanya, Estats Units i Itàlia. Ha sigut mereixedora dels premis del gènere negre més importants com el Grizane Cavour a Itàlia, el Raymond Chandler a Suïssa i el Pepe Carvalho de novel·la negra que concedeix l’Ajuntament de Barcelona. Pionera en donar una perspectiva femenina i feminista en el panorama de la novel·la negra espanyola, la Petra Delicado va protagonitzar la que seria la primera novel·la negra de Giménez Bartlett l’any 1996 a Ritos de muerte, un personatge amb les seves contradiccions tal com el seu nom indica i que té un caràcter dur i independent però alhora sensible. Segons l’autora, es va inspirar en una inspectora en cap de la Policia Nacional a Barcelona amb més de 30 anys de trajectòria. El gran èxit d’aquesta saga va propiciar que les aventures de Petra Delicado i Fermín Garzón esdevinguessin una sèrie de televisió protagonitzada per Ana Belén i Santiago Segura. A Itàlia també n’han fet la seva pròpia versió televisiva.

La conductora del Club de lectura de novel·la negra és Elisabet Contreras.

Les persones interessades a participar en aquest Club de lectura ja poden passar a recollir el llibre per la Biblioteca. Per agilitzar les gestions podeu demanar cita prèvia en aquest enllaçper telèfon al 93.883.33.25 o per correu electrònic a b.vic.jt@diba.cat.

La pròxima trobada del Club de lectura de novel·la negra es farà:

Dimecres, 14 d’abril de 2021 a les 19:00 h. a través de Jitsi Meet (Aplicació de videoconferència

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Club de lectura de novel·la negra i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.