Club de lectura en francès: L’outrage fait à Sarah Ikker de Yasmina Khadra

A la trobada del mes de juny, els participants del Club de lectura en francès comentaran el llibre L’outrage fait à Sarah Ikker de Yasmina Khadra.

El tinent Driss Ikker està en el millor moment de la seva vida. Gaudeix d’un matrimoni feliç amb la Sarah, filla d’un alt càrrec de la policia marroquina; viu de manera més que acomodada i li han donat un destí sense complicacions a Tànger, a les ordres d’un dels homes de confiança del seu sogre. Però tot això s’acaba quan un dia torna al seu xalet abans d’hora i troba la Sarah al llit, nua i emmanillada. Quan intenta auxiliar-la, rep un fort cop. Al recuperar la consciència rep la notícia que la Sarah ha estat violada. El jove tinent cau en la desesperació. La seva única obsessió és esbrinar qui ha comès aquest crim. Encara que els seus comandaments intenten apartar-lo del cas, Driss Ikker farà les seves pròpies indagacions al marge de la investigació oficial. Sense imaginar-se que el resultat de la seva recerca pot arribar a ser pitjor que el mal que ja s’ha fet. Una nova novel·la d’intriga de Yasmina Khadra; un retrat de la societat magrebina en els seus diferents nivells socials; una reflexió sobre l’honor i els prejudicis, sobre la condició femenina en el món musulmà.

(Text de la contraportada del llibre)

Yasmina Khadra és, en realitat, el pseudònim de l’escriptor algerià Mohamed Moulesshoul (Kenadsa, Sahara algerià; 1952 – ) que també ha estat oficial de l’exèrcit algerià. Va escriure la seva primera novel·la l’any 1973 però no es va publicar fins 11 anys més tard. Després d’haver escrit sis llibres amb el seu nom real, l’any 1989 va decidir adoptar un pseudònim per motius de seguretat, per evitar la censura en un moment molt delicat a Algèria i per la seva posició a l’exèrcit algerià. L’any 1997 va publicar Morituri que li va donar una gran fama internacional. L’any 2000 va decidir abandonar l’exèrcit, amb grau de comandant, per dedicar-se exclusivament a la literatura. I va ser en aquell moment quan va decidir revelar la seva identitat real, fet que va portar una gran polèmica a Algèria i també a Europa, especialment a França. De fet, la seva obra sempre ha estat envoltada de polèmica, ja sigui per fet d’escriure en francès o pels temes que tractava: conflictes del món musulmà, la violència, les diferències entre occident i orient…

L’any 2001 amb el seu llibre El escritor va explicar els detalls del fet de ser un escriptor dins de l’exèrcit algerià i l’any següent amb La impostura de las palabras va respondre les nombroses crítiques que se li van fer en donar a conèixer la seva identitat real. Va ser llavors quan va decidir abandonar el seu país natal i traslladar-se amb la seva família a França.

Khadra és autor d’una vintena de novel·les i ha obtingut nombrosos premis literaris entre els quals destaquen el Cavaller de la Legió d’Honor francesa, la distinció més alta del país gal, Oficial de l’ordre de les arts i de les lletres i també el Prix des libraries (2006). Les seves obres s’han traduït a més de 40 idiomes i han estat portades a la gran pantalla, s’han convertit en obres de teatre i també en novel·les gràfiques.

Per saber-ne més:

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura ja poden passar a recollir el llibre a la Biblioteca. També es pot reservar cita prèvia en aquest enllaç.

La trobada del Club de lectura en francès es farà:

Dimecres, 2 de juny de 2021 a les 18:45 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic (pati exterior)*

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura de novel·la negra, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Club de lectura en francès i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.