Club de lectura Dones i literatura: Ca la Wenling de Gemma Ruiz Palà

A la trobada del Club de lectura Dones i literatura del mes de setembre comentarem el llibre Ca la Wenling de Gemma Ruiz Palà.

A més, tindrem la sort de poder comptar amb la presència de l’autora, Gemma Ruiz Palà, amb la que podrem comentar el llibre.

Que algú de l’altra punta de la terra faci el cop de cap de venir a viure al teu país. Que et triï a tu per veí. Que faci créixer els seus fills en la teva llengua perquè estimin el que tu estimes. I que aquest algú que treballa en una perruqueria dotze hores al dia, sis dies a la setmana, amorrada als teus peus, a les teves mans i als teus cabells, tingui la generositat d’explicar-te el seu món.
Hi ha un bon pessic de la Xina de la Wenling, aquí dins. Un bon pessic de la província de Zhejiang, d’on va venir un dia de fa deu anys. Però hi ha més perfums d’arreu, en aquesta casa de manicures, esquilades i permanents. Hi ha jubilades de Gràcia, joves tossudes, una embarassada enamorada, llàgrimes de la guerra del Vietnam, productes de cosmètica francesos, injustícies forjades a Amèrica i racisme ben empeltat.
Per això n’hi diuen ca la Wenling: perquè la modèstia de fora amaga una autèntica reserva d’humanitat, un catalitzador que arrenca confidències, desenterra tragèdies i fa esclatar riallades. Un centre d’intercanvi d’afectes que fa tant servei al barri com l’ambulatori, l’escola o el mercat.
I tibant tot el llibre de dalt a baix, el regal d’una amistat. Perquè aquesta novel·la també celebra el trencar el gel, el mirar als ulls, el començar una conversa. Perquè és possible transformar el “lost in translation” en unes ganes boges de fer-se entendre.

(Sinopsi de la contraportada del llibre)

Gemma Ruiz Palà (Sabadell, 1975 – ) és periodista cultural a televisió de Catalunya i va debutar com a novel·lista l’any 2016 amb Argelagues, protagonitzada per un grup de dones que van abandonar el camp per anar a treballar a les fàbriques tèxtils durant el procés d’industrialització de la Catalunya del segle XX. Ca la Wenling és la seva segona novel·la, on fa una reflexió sobre feminisme, racisme i la figura de les àvies a la nostra societat a través de les persones que passen per una perruqueria al barri de Gràcia de Barcelona regentada per una immigrant xinesa. A través de les històries que s’hi expliquen, amb un llenguatge ric i detallista, l’autora ens descriu l’evolució d’uns personatges que es troben cada setmana en el seu moment de relax i com, tot i les distàncies culturals i socials, ens adonem que no són tan diferents.

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura ja poden recollir el llibre a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

Places limitades! Inscripcions a la Biblioteca :

b.vic.jt@diba.cat // Telf. : 93 883 33 25

(Es donarà prioritat als membres del club de lectura)

La trobada del Club de lectura Dones i literatura es farà:

Dijous, 9 de setembre de 2021 a les 18:30 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic (pati exterior)*.

Amb la col·laboració de la Institució de les Lletres Catalanes.

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura Dones i literatura, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Club de lectura Dones i Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.