2021, Any internacional de l’economia creativa i el desenvolupament sostenible

L’economia creativa, també anomenada en alguns països com a economia taronja és el conjunt d’activitats econòmiques basades en el coneixement i la creativitat humana, les idees i la tecnologia, els valors culturals i el patrimoni artístic.

L’Assemblea de la ONU va decidir que l’any 2021 fos l’Any Internacional de l’economia creativa i el desenvolupament sostenible amb l’objectiu de crear consciència, promoure la cooperació i les xarxes, incentivar l’intercanvi de bones pràctiques i experiències en aquest àmbit i augmentar la capacitat dels recursos humans per aconseguir un món més sostenible, un repte que suposa un replantejament de la nostra manera de viure i treballar. També es vincula als 17 objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) inclosos a l’Agenda 2030 sobre desenvolupament sostenible que es van establir per assolir un futur viable per les properes generacions.

En aquest sentit, la Biblioteca Virtual de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona ha creat un especial dedicat a l’Any Internacional de l’economia creativa i del desenvolupament sostenible que inclou apartats dedicats a la creativitat artística i literària, la creativitat en construcció i disseny, en el patrimoni natural i cultural, en la cultura i les tradicions i en la gastronomia.

També hi trobareu una bona selecció de llibres i pel·lícules que podreu trobar a les biblioteques relacionats amb l’economia creativa, la creativitat i el desenvolupament sostenible.

Per saber-ne més:

.

Aquesta entrada ha esta publicada en Notícies. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.