Mor el poeta manlleuenc Jacint Sala

El passat diumenge 13 de febrer de 2022 va morir el poeta manlleuenc Jacint Sala i Codony a l’edat de 76 anys.

Llicenciat en pedagogia per la Universitat de Barcelona, va impartir classes de català a finals dels anys 70 i va dirigir durant uns anys l’Obra Social i Cultural de Caixa Manlleu fins que les complicacions de salut li van impedir continuar amb la seva activitat laboral.

Imatge: http://www.Nuvol.com

Una vintena de llibres recullen la seva trajectòria literària principalment com a poeta, tot i que també va escriure teatre i narrativa i va estar vinculat al Cercle literari Cau Faluga i als grups teatrals El Rusc i Llambrot teatre. Va publicar el seu primer llibre Cants de cada vegada l’any 1985.

La seva obra va ser premiada en diverses ocasions i en destaca els Jocs Florals de Barcelona amb la Viola d’Or i Argent (1986), la Flor Natural (1987 i 1993) i l’Englantina d’Or (1990). L’any 2014 va publicar Me’n vaig, un llibre de poemes que recollia les seves motivacions poètiques i que semblava un comiat literari. Però tot i això encara va publicar tres poemaris més, Vella tardor (2015), Vanitoses cendres (2017) i ema (2018) llibres, tots ells, que va venir a presentar a la Biblioteca Joan Triadú de Vic en el moment de la seva publicació.

Per saber-ne més:

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.