Dia Mundial de la poesia 2022

El dia 21 de març és el dia escollit per la UNESCO per celebrar el Dia Mundial de la Poesia. A Catalunya, la Institució de les Lletres Catalanes cada any escull un poema que commemorar aquest dia. Enguany s’ha triat el poema Si puc de Gabriel Ferrater amb motiu del centenari del seu naixement i els 50 anys de la seva mort i s’ha traduït a 22 idiomes, les principals llengües que es parlen a Catalunya i a més a més a la llengua dels signes en català i en Braille, i l’aranès, el llatí, el grec i l’esperanto.

Si puc

Alguna cosa ha entrat
dins algun vers que sé
que podré escriure, i no
sé quan, ni com, ni què
s’avindrà a dir. Si puc
te’l duré cap a tu.
Que digui els teus cabells
o l’escata de sol
que et vibra en aquesta ungla.
Però potser no sempre
tindré del tot present
el que ara veig en tu.
He sentit el so fosc
d’una cosa que em cau
dins algun pou. Quan suri,
he de saber conèixer
que ve d’aquest moment?

Gabriel Ferrater
Les dones i els dies, 1968 [Menja’t una cama, 1962]

A més a més, el dia 21 de març es farà l’acte central del Dia Mundial de la poesia a Barcelona al CCCB a les 18:30 h. Més info: Acte central del Dia Mundial de la poesia 2022

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.