La Biblioteca Joan Triadú acull la maqueta de la Biblioteca Pilarín Bayés

Mig any abans de l’obertura de la nova Biblioteca Pilarín Bayés, prevista pel mes d’octubre, comença el recorregut de la seva maqueta per tot Vic i ho fa a la Biblioteca Joan Triadú. La reproducció a escala 1:100 es podrà veure en una vintena d’espais perquè els vigatans i vigatanes coneguin aquest nou equipament cultural de 4000 metres quadrats. S’acompanyarà amb diversos plafons explicatius on també s’hi revela la imatge corporativa del nou equipament.

La regidora de cultura Bet Piella presentant la maqueta i la imatge gràfica de la Biblioteca Pilarín Bayés

El nou equipament s’ha construït al costat del Mèder amb la intenció de convertir el riu en un nou eix cultural que uneixi la Biblioteca Pilarín Bayés, la Catedral, el Museu d’Art Medieval (MEV), les Adoberies amb el corresponent Centre d’interpretació, l’ACVic Centre d’Arts Contemporànies i l’Atlàntida.

La nova Biblioteca Pilarín Bayés serà pionera al país ja que s’hi desenvoluparà un nou model que vol impulsar la Diputació de Barcelona, ens amb qui es comparteix el projecte. El nou edifici també acollirà l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) del Remei i l’aula multilingüe, l’espai Lab per acollir-hi residències musicals; una sala d’actes, jardí i terrassa per esdeveniments literaris, socials i culturals; i un bar-restaurant.

On es podrà veure la maqueta de la Biblioteca Pilarin Bayés?

• Setmana de l’11 d’abril. Biblioteca Joan Triadú.
  • Setmana del 25 d’abril. Col·legi Vedruna Escorial.
  • Setmana del 2 de maig. Col·legi Sagrat Cor.
  • Setmana del 9 de mai. Institut de Vic.
  • Setmana del 16 de maig. Escola Sentfores.
  • Setmana del 23 de maig. Escola Vic Centre.
  • Setmana del 30 de maig. La Font. Centre Educatiu Waldorf.
  • Setmana del 7 de juny. Consorci per la Normalització Lingüística d’Osona.
  • Setmana del 13 de juny. Col·legi Fedac Vic-Pare Coll.
  • Setmana del 20 de juny. Hospital Universitari de Vic.
  • Setmana del 27 de juny. Centre Cívic Can Pau Raba.
  • Setmana del 4 de juliol. Centre Cívic Serra-de-senferm.
  • Setmana de l’11 de juliol. Centre Cívic El Montseny.
  • Setmana del 18 de juliol. Centre Cívic Santa Anna.
  • Setmana del 25 de juny. Centre Cívic La Guixa.
  • Setmana de l’1 d’agost. CAP Vic Nord.
  • Setmana del 8 d’agost. CAP Vic Nord.
  • Setmana del 22 d’agost. CAP del Remei.
  • Setmana del 29 d’agost. CAP del Remei.
  • Setmana del 5 de setembre. Museu d’Art Medieval (MEV)
  • Setmana del 12 de setembre. L’Atlàntida.
  • Setmana del 19 de setembre. UVic-UCC.
  • Setmana del 26 de setembre. Espai familiar municipal del Remei.
  • Setmana del 3 d’octubre. Oficina de Turisme.

Últims passos per la nova Biblioteca Pilarín Bayés

Aquest mes d’abril s’entregarà l’obra acabada a l’Ajuntament i en els propers mesos s’equiparà per dins. Per seguir explicant tant l’edifici com el projecte de la Biblioteca Pilarín Bayés, s’organitzaran visites especials a l’interior del nou equipament fins a finals del mes de juliol. Seran cada dimecres i aniran destinades a entitats i associacions del barri i de la ciutat, del món educatiu, social i cultural.

La Biblioteca Joan Triadú, un nou centre cívic

La Biblioteca Joan Triadú passarà a ser el setè centre cívic de la ciutat i posarà l’accent en les humanitats. El Centre Cívic Joan Triadú funcionarà com un espai d’estudi i lectura de premsa i serà un punt de recollida de préstec de llibres de la Biblioteca Pilarin Bayés. A més, al claustre s’hi instal·larà l’obra de Sert –propietat del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) que es va treure de la Capella Fonda amb motiu de la creació del nou Vicpuntzero.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.