Club de lectura en francès: L’amant de la Chine du nord de Marguerite Duras

A la trobada del mes de juny, els participants del Club de lectura en francès comentaran el llibre L’amant de la Chine du nord de Marguerite Duras.

Escriu Marguerite Duras: “Quan el 1990 vaig saber que l’amant xinès de L’amant havia mort ja feia molts anys vaig deixar el treball que estava fent. Vaig escriure la història de L’amant de la Xina del nord i de la nena (…)Vaig escriure aquest llibre amb la boja felicitat d’escriure’l. I m’hi vaig estar un any amb aquesta novel·la, tancada en aquell any d’amor”. I si Marguerite Duras torna a aquesta història extraordinària és perquè, com veurem, quan la revivim reapareixen de sobte, amb una nitidesa i precisió fins ara inèdita, no només els personatges de Thanh, l’orfe de les muntanyes de Siam o l’estimat germà petit, el nen “diferent”, incestuós, o la mare lleugerament atontada, o Hélène Lagonelle, aquella amistat “estranya” o el terrible germà gran, sinó també amb detalls fins llavors no explicats, la trama de les estranyes relacions entre ells. Aquí tots ells parlen, s’expliquen, tenen el seu lloc a la història.

(Text de la contraportada del llibre)

Marguerite Duras (Saigon, Vietnam; 1914 – Paris, 1996) és el pseudònim de Marguerite Germaine Marie Donnadieu. Era escriptora, guionista, directora de cinema i dramaturga francesa. El seu gran èxit L’amant publicat el 1984 va rebre el premi Goncourt i se’n va fer una versió cinematogràfica dirigida per Jean-Jacques Annaud que no va satisfer a Duras. Potser per aquest motiu l’any 1991 va reescriure aquesta història amb el títol de L’amant de la Chine du Nord. És autora d’una quarantena de novel·les i una quinzena de guions cinematogràfics i obres de teatre, molta de la seva obra està inspirada en la seva infantesa i joventut quan vivia a la Indoxina francesa. També va col·laborar en alguns mitjans de comunicació francesos.

Per saber-ne més:

Endurar o quan escriure és un infern article publicat a l’En portada (04/04/2014) en motiu del centenari de Marguerite Duras.

La trobada del Club de lectura en francès es farà:

Dimecres, 1 de juny de de 2022 a les 18:45 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic (Espai Josep Romeu) *

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura en francès, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Club de lectura en francès i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.