Club de lectura Dones i literatura: El crit de Blanca Busquets

A la trobada del Club de lectura Dones i literatura del mes de juny comentarem el llibre El crit de Blanca Busquets.

La novel·la arrenca amb la Judit a la sala d’espera d’una psicòloga el setembre del 2017. A la mateixa sala, els peus d’una criatura amb sandàlies la tenen obsessionada, perquè li recorden el que va veure el 17 d’agost a la Rambla de Barcelona des de l’habitació d’un hotel, en companyia d’algú. Ella serà la primera de sis personatges que mostraran les seves vides al lector. Són vides que s’encadenen sentimentalment i que totes, d’una manera o d’una altra, tenen de fons els fets que van sacsejar el país durant aquells mesos: de l’atemptat de la Rambla a l’empresonament dels líders independentistes, passant pel referèndum de l’1 d’octubre. La tensió dels secrets íntims i el trasbals col·lectiu confluirà durant les festes de Nadal.

(Sinopsi de la contraportada del llibre)

Blanca Busquets (Barcelona, 1961 – ) és escriptora, periodista i filòloga. Treballa a Catalunya Ràdio des de 1986 i durant set anys també ha treballat a Televisió de Catalunya. L’any 2003 va publicar la seva primera novel·la Presó de neu. Des de llavors ha escrit una desena de novel·les i els seus llibres han estat traduïts a diversos idiomes entre ells el castellà, el francès, l’italià, l’alemany i l’anglès. L’any 2011 va guanyar el Premi Llibreter amb La nevada del cucut i l’any 2015 va guanyar el premi Alghero Donna de periodisme i literatura per la traducció a l’italià de La casa del silenci.

Per saber-ne més:

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura ja poden recollir el llibre a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

La trobada del Club de lectura Dones i literatura es farà:

Dijous, 2 de juny de 2022 a les 18:30 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic *

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura Dones i literatura, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Club de lectura Dones i Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.