Club de lectura en anglès: The noise of time de Julian Barnes

A la trobada del Club de lectura en anglès del mes de juny comentarem el llibre The noise of time de Julian Barnes.

És de matinada i un home fuma al replà de casa, davant de l’ascensor. A la maleta du una muda, pasta de dents i tres paquets de tabac. Es tracta de Dmitri Xostakóvitx, que espera, inquiet, la visita de la NKVD, la temuda policia secreta, i té encara l’esperança que se l’enduguin només a ell i no a tota la família. Sap que l’exili o Sibèria no serien les pitjors opcions. Així arrenca la novel·la de Julian Barnes, que recrea tres moments en què el compositor rus va sentir l’amenaça directa del Poder soviètic: Xostakóvitx va haver de viure i crear —sobreviure i subsistir— sota el terror impune d’un règim totalitari.

(Sinopsi del llibre)

Julian Barnes (Leicester, Regne Unit; 1946 – ) Escriptor britànic. Acabats els seus estudis a la City of London School i al Magdalen Collage d’Oxford on es va graduar en llengües modernes l’any 1968, va treballar de lexicògraf pel diccionari d’anglès d’Oxford. També va ser editor literari i crític cinematogràfic. Va publicar el seu primer llibre, Metrolandia, l’any 1980 però no es va consolidar com a escriptor fins que va publicar la seva tercera novel·la El lloro de Flaubert, que va quedar finalista al premi Man Booker. De fet, posteriorment en va ser finalista en dues ocasions més i no va ser fins l’any 2011 que no va guanyar-lo amb la novel·la El sentit d’un final, considerada una obra mestra del postmodernisme literari. És autor d’algunes novel·les policíaques que va escriure amb el pseudònim de Dan Kavanagh, i també ha escrit llibres de relats i assajos. Se’l considera un renovador de la novel·la contemporània amb una habilitat especial per fusionar gèneres. La seva escriptura és elegant però assequible pel lector. Els seus llibres sempre tenen l’aplaudiment de la crítica, que el defineix com un dels escriptors més brillants i genuïns de la literatura actual.

Per saber-ne més:

Les sessions són conduïdes per Laura Arumí.

La trobada del Club de lectura en anglès es farà:

Dimecres, 29 de juny de 2022 a les 20:00 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic*

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura en anglès, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Club de lectura en anglès i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.