DIA MUNDIAL DE LA POESIA 2014

MARÇ 2014

dia_mundial_lateral

“La Unesco va declarar el dia 21 de març, Dia Mundial de la Poesia. Per celebrar-ho, la ILC -amb la col·laboració de diverses entitats públiques i privades-, celebra una gran festa de la paraula i les lletres i fomenta tot un seguit d’iniciatives, presencials i/o a través de la xarxa, arreu dels territoris de parla catalana.

Es fa la tria d’un autor/a a qui se li encarrega un poema que és traduït a nombroses llengües, mostrant la riquesa mundial de la poesia en un joc de tornaveu poètic de gran extensió territorial (amb celebració d’Alacant a L’Alguer, i de la Franja a Puigcerdà).”

(www.lletrescatalanes.cat/programes/dia-mundial-de-la-poesia)

tripticpoesia

Aquest any, MONTSERRAT ABELLÓ ha estat la poeta escollida per escriure el poema del Dia Mundial de la Poesia, que ha estat traduït a 20 idiomes:

Tan sols la paraula nua

(Cliqueu la imatge per poder llegir el poema i les traduccions)

diapoesia400

A la Biblioteca Joan Triadú hem organitzat una sèrie d’actes i activitats per celebrar el Dia Mundial de la Poesia 2014:

• Dimarts 11 de març, a les 19:30 h. Presentació del llibre “Me’n vaig” de Jacint Sala.

A més de la presència de l’autor, intervindran en l’acte: Jordi Berenguer (professor de llengua i literatura catalana), Pilar Cabot (escriptora i poeta), Anton Carrera (escriptor i poeta) i Anna Maria Piella (llicenciada en literatura castellana).

jacintsala400

• Del 20 de març al 10 d’abril: Exposició Escaleta de versos. Joana Raspall, graó a graó. (Exposició produïda pel Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil).

DiaPoesiaInfantil400

Per a més informació cliqueu la imatge!

atlantida

Es realitzaran 2 sessions a l’Atlàntida. Centre d’Arts Escèniques d’Osona. La primera tindrà lloc a les 18:00 h., amb la participació de les escoles següents: Andersen, La Sínia, Sentfores, Pare Coll i Escorial de Vic. La segona sessió tindrà lloc a les 20:30 h. amb la participació de les escoles:  Guillem de Mont-rodon, Santa Caterina de Siena, Sant Miquel dels Sants i Doctor Salarich.

Espectacle dirigit per Teatrart.

Col·laboren: Serveis Territorials a la Catalunya Central del Departament de Cultura. Generalitat de Catalunya,  el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona i la Fundació Puig-Porret.

Copia de Logo Diputació Verticall Jul 2012    logo 2011_cultura_h2     LOGO PUIG-PORRET COLOR     logoNOUAjVIC

Cliqueu a la imatge per veure l’àlbum de fotos de l’espectacle poètic “Tal poema farà un any” al Teatre Atlàntida de Vic:

1collagepoesia

Espectacle poètic al teatre l’Atlàntida de Vic, “TAL POEMA FARÀ UN ANY” :

Roda de premsa de l’espectacle poètic “Tal poema farà un any” al Teatre Atlàntida, en motiu del Dia Mundial de la Poesia:

Vídeo Presentació dels TALLERS DE POESIA a la Biblioteca Joan Triadú:

• Dimecres 26 de març, a les 20:00 h., Tint Taradell Teatre presenta Cicle de poetes. Vindrà la nit… M’inventaré l’origen. Un espectacle de Pep Rosanes-Creus.

Més informació: De casa al club

Àlbum de fotos (cliqueu la imatge):

tint

Adreçat a famílies amb nens/es a partir de 6 anys.   (Inscripcions a la Biblioteca)

Per veure l’àlbum de fotos cliqueu la imatge!

bestiari2

Imatges:  www.lletrescatalanes.cat/programes/dia-mundial-de-la-poesia , http://montserratabello.wordpress.com/biografia , Tint Taradell Teatrehttp://bibliotecadevic.com