Voluntariat a la Biblioteca Joan Triadú

La Biblioteca Joan Triadú és un equipament obert a tots els ciutadans, que treballa per a la cohesió i la integració de tots els ciutadans de Vic. La Biblioteca ofereix una àmplia gamma de serveis i desenvolupa diferents projectes amb la voluntat que tothom trobi el seu espai a la Biblioteca, tant aquelles persones que volen col·laborar oferint el seu temps com aquelles que, per dificultats de mobilitat o d’altre tipus, no poden venir a la Biblioteca i fer ús dels seus serveis.

És per aquest motiu que us volem donar a conèixer el Programa de Voluntariat a la Biblioteca.

Què poden fer els voluntaris?

Els voluntaris poden dedicar el seu temps a diferents programes i projectes de la Biblioteca  en funció, d’una banda, dels seus interessos i habilitats i, de l’altra, segons la disponibilitat i organització de la Biblioteca. Els programes de voluntariat que, actualment, oferim són:

El Servei de Préstec a domicili

Els voluntaris porten llibres, revistes, música i pel·lícules a casa d’aquelles persones que tenen problemes de mobilitat i/o de salut, per retornar-los després a la Biblioteca . Aquest servei s’ofereix en coordinació amb la Creu Roja de Vic.

El Club de lectura en francès

Es busca conductor pel club de lectura en francès que, des d’aquest curs 2014-2015, s’ha engegat a la Biblioteca. El nivell de conversa i de lectura que tenen els membres d’aquest club de lectura és el nivell B2.

El Club de lectura en anglès

Es busca un voluntari que tingui el Certificate in Advanced English (CAE) o el Certificate of Proficiency in English (CPE) per ser conductor d’un club de lectura en anglès que es vol posar en funcionament a la Biblioteca.

Voluntariat per la llengua

És un club de lectura, actualment en funcionament, obert a persones que estan aprenent el català i a parelles lingüístiques. Aquest club es realitza en coordinació amb el Centre de Normalització Lingüística d’Osona, que hi aporta la persona que exerceix les funcions de conductora del club.

Tallers de capacitació digital

Busquem voluntaris que vulguin ensenyar el món d’Internet i dels dispositius mòbils a la gent gran.

LEXCIT

Busquem voluntaris pel programa LECXIT (Lectura per a l’èxit educatiu), un programa que pretén millorar la comprensió lectora dels infants.

Tasques a la Biblioteca

Els voluntaris tenen també la possibilitat de donar suport a treballs que es realitzen a la Biblioteca, concretament:

• Col·laborar en la creació d’aparadors dins la Biblioteca, d’exposicions de documents que siguin atractives i d’impacte.
  • Realitzar tallers de manualitats adreçats a nens i nenes a partir de 4 anys.

populationQui pot ser voluntari/ària de la Biblioteca?

Tothom que sigui major d’edat, que tingui temps i tingui ganes d’ajudar i de col·laborar, sense necessitat de capacitació prèvia.

Quant de temps de dedicació és necessari?

El voluntariat de la Biblioteca dedica unes hores a la setmana, o cada quinze dies, en l’horari prèviament acordat i per un període determinat.

Com fer-se voluntari/ària de la Biblioteca?

Contactant amb la Biblioteca Joan Triadú per telèfon (93 883 33 25) o per correu electrònic (b.vic.jt@diba.cat).

També podeu omplir el següent formulari :

D’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal l’informem que les dades facilitades s’incorporaran al fitxer Contactes Departament d’Educació, creat per l’Ajuntament de Sabadell amb adreça a Pl. Sant Roc, 1 08201 de Sabadell, i amb la finalitat de contactar i fer gestions amb membres de la comunitat educativa. No s’efectuarà cap cessió de les dades facilitades. En qualsevol moment pot exercir els seus drets d’accés, rectificació, oposició i cancel·lació, adreçant-se a qualsevol de les oficines d’atenció al ciutadà de l’Ajuntament.

Xarxa de Biblioteques Municipals               logoNOUAjVIC               logo biblio color

(Imatges: Dustwin (Openclipart) ; Netalloy (Openclipart)